Over IMPACT-UP
Lees meer

Business Model met Impact

Wat doen impact ondernemers werkelijk anders dan ‘gewone’ ondernemers? Is er daadwerkelijk verschil tussen beide? Wat zijn hun leidende principes en welke businessmodellen hanteren zij?

Doel van het project is om vast te stellen welke impact ondernemers en impact ondernemingen in elk van deze sectoren op dit moment wel en niet succesvol zijn in het daadwerkelijk creëren van impact. En wat de redenen hiervoor zijn. In eerste instantie spitsen we ons toe op de sectoren Toerisme, Agro & Food, Enabling technologies en de Kledingindustrie. Dit doen we omdat we geloven dat hoe specifieker we de doelgroepen maken, hoe relevanter de uitkomsten zijn.

Vervolgens brengen we op basis van uitgebreid field onderzoek bij deze bedrijven in kaart wat binnen deze sectoren:

  • Kritische succesfactoren (KSFs) zijn en hoe die optimaal kunnen ingezet worden.
  • Kritische faalfactoren (KFFs) zijn en hoe die optimaal overwonnen of aangepakt kunnen worden.

De resultaten van dit onderzoek worden gedeeld en verder gebracht met impact ondernemers en ondernemingen binnen Noord-Brabant. We bieden concrete, per sector toepasbare best practices, businessmodellen en ondersteuning bij belemmeringen en obstakels.

Meer weten?

Wil je meer weten over dit project, neem dan gerust contact op met:

Gert Poppe

Projectlead Business Model met impact
g.poppe@fontys.nl

Projectgroep

Aswin van Oijen

Projectlid Businessmodel met impact
A.A.C.J.vOijen@tilburguniversity.edu

Marleen Janssen Groesbeek

Projectlead Geld met impact
Projectlid Businessmodel met impact
me.janssengroesbeek@avans.nl

Jeroen Klijs

Projectlid Businessmodel met impact
klijs.j@buas.nl 

Bas Verbakel

Projectlid Businessmodel met impact
b.verbakel@has.nl

Magid El Massoudi

Projectlid Businessmodel met impact
m.elmassoudi@fontys.nl 

Francis Neijenhof

Projectlid Businessmodel met impact
Neijenhof.F@buas.nl